Lampionnen maken

Groep 1/2   
Groepsleerkrachten:

Hennie Veldhuis; maandag, dinsdag, woensdag en donderdag
Jose Terpstra; vrijdag


Muziekles van meester Rutger

  

Iedere week krijgen de kinderen muziekles van meester Rutger

Rommelebommelebom
Piet gooit alles om
Gluurt door de kieren
Tikt op de ramen
Bonst op de deuren
Van je rombombom

Sinterklaas

    

Pietjes, gemaakt door de kinderen van groep 2
Ook de kinderen van groep 1 hebben een Pietje gemaakt



Er wordt druk gespeeld in het Pietenhuis, in de bouwhoek, met de watertafel en met kapla

  



  



Met de weegschaal worden pepernoten en wortels gewogen

  

Hoeveel pepernoten moeten er in de zak? De kinderen oefenen de cijfersymbolen en het tellen



Letters en cijfers oefenen op de ipad en opdrachten maken met miniloco



Dansen en zingen! Hier de link om thuis nog eens te oefenen
https://www.youtube.com/watch?v=ogk4qT816e4

  

En natuurlijk mag een Pietengymles niet ontbreken

  





KiVa

In groep 1 en 2 werken we over gevoelens. Wat zijn emoties / gevoelens, hoe herken je gevoelens, hoe ga je om met gevoelens? Ook is Rik de Pauw geïntroduceerd. Rik de pauw is een knuffeldier dat woont in een huisje in de klas. Actuele gebeurtenissen kunnen aan de hand van Rik worden besproken met de kinderen. Rik sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen en leert hen spelenderwijs sociale vaardigheden. Op die manier wordt de sociaal emotionele ontwikkeling van de kleuters gestimuleerd en wordt er op een positieve manier gewerkt aan een fijne groep.



Sint Maarten

We gingen met onze lampion lopen
Er moest een zakje om omdat het regende
We gingen liedjes zingen bij de Ding’n
We kregen snoep
Ook nog krijtjes en we kregen chips
Het zat in een tasje
Ook nog chocolade
Op de trap in school hebben we voor de papa’s en mama’s gezongen



  

  



Onder begeleiding van ouders maken de kinderen prachtige lampions

  



  

Herfst

De herfsttafel



Woordveld over de herfst



Hompeltje en Pompeltje
die klommen op een berg
Hompeltje was een kabouterman en Pompeltje een dwerg
Ze klommen hoog tot in het topje
en schudden, schudden met hun kopje
Toen zijn ze in de berg gekropen
en niemand zag ze ooit nog lopen
Ze slapen zoetjes op één oor
ssst... ik geloof dat ik ze hoor



Er wordt hard gewekt door de kinderen
Tellen,  mozaïekkaarten maken en woorden over de herfst neerleggen met de letterstempels

  

  

  

  



Opening Marciaborg

De kinderen oefenen voor het optreden van de opening

  

  

  Genieten van een lekkere traktatie 

  



Daarna was het tijd voor een dansworkshop

  

Genieten van de popcorn

  

Kinderboekenweek

De voorstelling



De voorstelling ging over kip en koe
Koe was heel verdrietig



Kip bedacht iets om koe te gaan opvrolijken
Kip zette liedjes op en ze deed een kippendansje voor koe



Ze gingen schilderen en koe kon kip heel goed schilderen



Ze gingen iets uitvinden, het was een enge beestjes detector



Toen ging  kip rennen met koe
Koe won de wedstrijd en kreeg een beker
Toen was koe weer vrolijk

Techniek

De kinderen hebben  met meester Gerrit gewerkt met de techniektorens
Ze gingen aan de slag met magneten, tandwielen en het bouwen van een knikkerbaan
Bij de watertafel konden de kinderen ontdekken wat blijft drijven of zinkt